Resurse


Cum influențează valorile modul în care acționăm?

Creat: Vineri, 17 Martie 2017
Cum influențează valorile modul în care acționăm?
Viața ne este influențată într-un mod semnificativ de către valori, pentru că acestea sunt filtrul sau lentila prin care privim lumea. Valorile sunt amprentate în diverse stadii de dezvoltare individuală până la vârsta de 21 de ani și funcționează precum mici programe interne care mărginesc fiecare acțiune sau decizie din viața fiecăruia.
Dialogul interior bazat pe credințele noastre creează sentimente, alertează stări de intenționalitate, activează, ghidează comportamentul și creează sens....citește mai mult



Cum sunt valorile vizibile în organizații?

Creat: Vineri, 17 Martie 2017
Cum sunt valorile vizibile în organizații?
Putem răspunde în doar câteva cuvinte: cultura organizațională este personalitatea organizației. O sumă de valori și norme ale principalilor lideri ai organizației, care este vizibilă prin comportament. Este greu să o descrii, însă oricine este capabil să o recunoască, atunci când o experimentează.

Profesorul Edgar Schein, MIT School of Management, descrie trei niveluri ale culturii organizaționale:

1. Primul dintre acestea se referă la atributele organizaționale care pot fi simțite, văzute, auzite și de către un observator neinițiat: sedii, facilități, premii primite, ținuta sau modul în care se interacționează cu clienții externi.

2. Al doilea nivel presupune observarea mai atentă, de către un ochi antrenat, a sloganului, a misiunii sau a credințelor exprimate prin dialog de lideri în spațiul public, cu diverse ocazii.

3. În cadrul celui de-al treilea și celui mai profund nivel se află credințele tacite. Acestea sunt elemente ale culturii care apar între interacțiunile curente ale membrilor organizației și nu pot fi identificate cognitiv. De cele mai multe ori, aceste subiecte sunt tabu și nu se discută în interiorul organizației, fiind reguli nescrise care există fără a fi în planul conștient al membrilor organizației. ...citește mai mult



Valorile, motivația internă și înțelesurile comun împărtașite

Creat: Vineri, 17 Martie 2017
Valorile, motivația internă și înțelesurile comun împărtașite
"Culture (b)eats strategy for breakfast" ilustrează cel mai bine conflictul dintre ceea ce îți propui: strategie, obiective și cultura, care ar trebui să sustină execuția cu succes. Calitatea executiei este susținută de motivația internă individuală și de înțelesurile comune ale membrilor echipei, pentru că ambele ghidează și generează competențe de cooperare, adică "shared meaning". Echipele ce livrează performanță la nivel înalt au mai mult de 18 valori împărtășite, adică au o competență de cooperare mare și rezolvă problemele rapid, luând decizii într-un mod irecuzabil. Echipele aflate într-o zonă de risc sunt cele în care o treime dintre membri au mai puțin de 15 valori în comun, adică soluția pe care ei o găsesc în situația de rezolvare de probleme nu motivează majoritatea membrilor echipei. Reacția? Apar subgrupuri cu valori comune, ce se vor lupta pentru supremație, prin influențarea celorlalți membri sau factori de decizie. ...citește mai mult



Valorile - Lost In Translation

Creat: Sambata, 8 Iulie 2017
Valorile - Lost In Translation
Deseori, îi surprindem pe cei din jurul nostru în discursul public, rostind sintagma: "Pentru că (nu) are valori!" Organizațiile mai mari sau mai mici afișează pe canalele de comunicare setul de valori în care cred și care consideră că le reprezintă și alcătuiesc cultura. În dialogul interior regăsim întrebarea: Dacă acestea sunt valorile organizației, ce se așteaptă de la mine? Care este setul meu de valori și cum îmi influențează ele deciziile și performanța?

Însă, înainte de toate, ce sunt valorile? Valorile pot fi înțelese în sensul general ca motivații ce stau în spatele alegerilor strategice, necesare pentru a ne atinge obiectivele personale sau profesionale.
Mergând mai departe, putem defini valorile ca fiind standarde de preferință ce alcătuiesc un sistem apreciativ care: alertează și motorizează intenția, vectorizează și motivează comportamentul, sunt dezvăluite și susținute prin limbaj.

...citește mai mult



The Decalogue of a Wellbeing Promoter

Creat: Joi, 7 Decembrie 2017
The Decalogue of a Wellbeing Promoter
Sub semnul decalogului ne-am propus sa intram in camera obscura si sa developam cateva din necunoscutele abordarii unui domeniu cu totul nou, nu doar pentru piata din Romania: Programele de wellbeing.

Perspectiva practicilor din ultimii ani m-au ajutat sa standardizez si sa dezvolt punti comune de intelegere pentru oricine incearca sa devina un sustinator al initiativelor de wellbeing din postura de: sponsor, simpatizant, increzator, manager de proiect, participant.

Sunteti gata? Atunci, sa incepem!

...citește mai mult



Radiografia unei amprente emotionale

Creat: Vineri, 8 Decembrie 2017
Radiografia unei amprente emotionale
In ultimii ani, wellbeing-ul a castigat un loc aparte in inima departamentelor de HR. Este o noua unealta pe care incepem sa o folosim in situatiile organizationale diverse pe care le intalnim. Si, pentru ca este o unealta noua, fauritorul uita uneori sa trimita atasate si instructiunile de folosire, ajungand sa fie pusa pe piedestalul de "unealta buna la orice" si folosita defectuos, precum situatiile ilare in care vezi un mester ca bate cuie cu patentul.

Obiectivul demersului de fata nu este sa dezvaluim componentele unui program de wellbeing de succes, lucru pe care o sa il facem cu un alt prilej, ci sa ne uitam, mai degraba, la pozitionarea interna si conexiunile unei initiative de wellbeing intr-o organizatie.

...citește mai mult



testimoniale

"Această experiență a venit în viața mea exact la momentul potrivit, într-o etapă destul de dificilă! Raportul și în special întâlnirea cu consultantul m-au ajutat să-mi regăsesc mai ușor calea către cine sunt eu, să știu cum mă pot sprijini pe valorile mele în deciziile personale sau de la serviciu."


Steliana

"Întâlnirea cu valorile mele a fost mai mult decât revelatoare... O surpriză, și în același timp și o confirmare a unor lucruri pe care le știam despre mine, dar nu le foloseam conștient. A fost acea "date with myself" de care aveam nevoie. Mulţumesc!"


Delia

"Conduc o echipă de 25 de oameni și jobul nostru e unul eminamente tehnic, ce gravitează în jurul cifrelor și calculelor complexe. Am aflat lucruri extraordinare despre cum îi influențează pe ceilalți cuvintele pe care le folosesc și că motivația vine din interior, nu de la altcineva."


Rareș

"Felicitări pentru acest instrument care, din câte știu, este unicul de acest fel pe piața de la noi. Dialogul online cu specialistul m-a făcut să trec prin diverse stări, însă, la final, a meritat tot timpul alocat! Aș pune ca am plecat după această experiență: conștientă de valorile mele și un pic mai motivată!"


Carmen

"Raportul iValue și ședința de consiliere avută cu specialistul din echipa Human Developer au fost revelatoare pentru mine din mai multe motive. Cred că alinierea la valorile personale este esențială pentru a trăi o viață cu sens, în armonie cu mine și cu mediul. Datorită Life Journey Map, am o hartă clar organizată a acestora (da, lucrurile stau ceva mai complex decât alegerea a 3-5 valori dintr-o listă!) dar și un mic ghid de utilizare a resurselor mele interioare. Aflată într-o etapă în care apropierea de misiunea personală este o prioritate pentru mine, m-am conectat cu valorile mele de carieră, care stau la baza acesteia. Wow, nu?"


Dana

"Nu poti privi in interior, uitandu-te in oglinzi pentru exterior. A fost o experienta extraordinara, reala, si o confirmare a multor lucruri pe care le stiam despre mine. Prin experienta aceasta am vazut o imagine a realitatii mele interioare, a reperelor mele, cele dupa care functionez zi de zi. Este un instrument 'oglinda de interior', un ghid pe care ar trebui sa-l purtam cu totii in buzunarul de la piept. Un must pentru orice om care porneste pe calea autocunoasterii! Chiar daca incepi prin a da un test electronic, experienta pe care ti-o ofera consultantul prin discutia pe care o ai dupa, te incarca cu multa emotie, raspunsuri si 'teme pentru acasa'. Multumesc mult pentru cele doua ore de 'terapie-constientizare'!?"


Stefania